Utmaning med att aktivera hos Telia utan svenskt personnummer

Några norrbaggar har haft utmaningar med detta så vi har nu fått Telia att komma med bettre sett :

Kunder som saknar svenskt personnummer och vill aktivera sina kollektiva tjänster via föreningen fyller i detta formulär för aktivering:

https://www.telia.se/privat/kontakt/aktivera-tjanster

Viktigt att uppgifter fylls i korrekt och att det enbart är kunder som saknar svenskt personnummer som använder detta!

Strax efter att kunden skickat in formuläret får denne en bekräftelse på att vi mottagit anmälan och information om när nästa orderberkräftelse kommer.

I orderbekräftelsen kommer det sedan finnas information om när inkoppling av tjänsterna sker, men även ett beställningsnummer/ärendenummer som kundtjänsten kan söka upp vid ev frågor.

-Kunden får sms om TV koder på leveransdagen till det nummer de fyllt i formuläret.

-Inom cirka en vecka från leverans skickas även värdehandligar hem om kundnummer osv per post till kunden.