Hej

Om du har problem med att få dina tjänster hos Telia att fungera så är
vårat råd att:

1. Du måste aktivera  dina tjänster via Telias kundtjänst 90200 / +46 771990200 eller

2. Använd Facebook och gå till https://www.facebook.com/telia

Man måste gå via telefon el chatten om man saknar svenskt personnummer
och/eller om man vill ha igång telefonen. För telefonen är det en viss
väntetid.

TV och bredband skall gå att aktivera via hemsidan. Vill man ha alla
tre tjänsterna aktiverade måste man kontakta Telias kundtjänst via
telefon eller chat. Detta måste var och en själv ta ansvar för att
göra. Viktigt att man anger att det är en gruppanslutning/kollektiv
tjänst som man vill aktivera och du måste ha koll på korrekt
postadressen till fastigheten!

Framför följande via kundtjänst eller Facebook:

Jag önskar att aktivera min gruppanslutning/kollektiva tjänster via
Fiberförening. Föreningen heter Nössemarks fiber ekonomisk förening.
Min adress är XXX YYY, 66891 Ed.
Jag önskar aktivera TV och/eller bredband och/eller telefoni.
Jag är har inte svenskt personnummer men jag är född den DD månad
19xx. Föreningens kontaktperson på Telia; Emmelie Holmström har
uppgett att födelseår, månad och dag räcker för er del och jag
hänvisar därför till henne gällande detta.

Ser fram emot att höra ifrån er så snart som möjligt, tack på förhand!